Misterul de la paralela 30

Misterul acestei zone s-a născut din numeroase dispariții ce se produc în rombul delimitat de Florida, Bermude, Porto Rico și Jamaica. Locul este numit de americani „Sky-trap” (capcana cerului) și de europeni „rombul magic” sau „triunghiul morții”. Echipajele dispar aici, la fel navele marine, avioanele, fără să lase absolut nici o urmă. Situaţia pare bizară cu atât mai mult cu cât zona este foarte frecventată.

Paralela 30 ce trece prin Marea Sargaselor
Paralela 30 ce trece prin Marea Sargaselor

Scriitorul George Langelaan, în cartea sa „Fapte blestemate”, relatează câteva dispariţii care s-au semnalat începând din anul 1945:

• La 5 decembrie 1945, la ora 14,00, cinci bombardiere Avenger decolează de la baza Fort Lauderdale, din Florida, într-un zbor de rutină. Marea era liniştită, cerul este senin. La ora 15,45, tehnicienii de la bază constată că avioanele nu fac manevrele obișnuite de întoarcere. La acest moment, turnul de control primeşte un mesaj neliniştitor: „Nu vedem pământul, nu ştim unde suntem!”

La Lauderdale se credea că echipajele au înnebunit. Ceea ce îngrijorează turnul de control este faptul că aparatele de zbor nu pot fi localizate prin radiogoniometrie. Se bănuieşte, totuşi, că bombardierele sunt în zona Florida, Bahamas, Bermude, deci în Rombul Magic.

S-au trimis în această direcţie mai mulţi specialişti, la bordul unui hidroavion. Zece minute mai târziu, contactele radiofonice s-au întrerupt. Hidroavionul a dispărut.

Zeci de avioane încep căutări disperate. Nu se găseşte nimic. Timpul este la fel de frumos, spre stupefacţia generală.

Raportul Amiralităţii americane este laconic şi redă, perfect, adevărul: „Nu avem absolut nici o idee despre ceea ce s-a petrecut la 5 decembrie 1945„.

Anul 1948 marchează o nouă serie de dispariţii în Rombul Magic:

• 29 ianuarie 1948: Star Tiger, plecat din Londra, cu 40 de persoane la bord;

Avionul Star Tiger

• 20 decembrie 1948: Douglas IV, pe linia San Juan-Porto Rico – Miami;

• 17 ianuarie 1949: cvadrimotorul Ariel, avion de transport de la BSAA, pe ruta Bermude-Jamaica, cu 17 pasageri la bord;

• 28 august 1959: două avioane petroliere;

• 1 februarie 1963: petrolierul american Marine Sulphur Queen;

 Petrolierul  "Marine Sulphur Queen"
Petrolierul „Marine Sulphur Queen”

• 5 iulie 1963: trailerul Snow Boy.

O statistică de la Lloyd, din Londra, precizează că, în intervalul 1929-1954 (cu excepţia perioadei de război), au dispărut 222 de nave, fără să lase nici o urmă.

Pe paralela 30, spre Azore, navele sunt găsite, nu şi echipajele; pe paralela 25, în Rombul Magic, navele nu lasă nici o urmă. Este ca și cum locuitorii acestei planete n-ar trebui să cunoască, cu nici un chip natura fenomenelor acestei zone.

În legătură cu aceste dispariţii s-au avansat explicaţii incredibile: existenţa unor fiinţe extraterestre, a unor baze secrete submarine, situate la foarte mare adâncime, a unor comandouri de piraţi moderni sau, şi mai tulburător, s-a vorbit despre trecerea într-o a patra dimensiune, ca în Experimentul Philadelphia.

O teză a inginerului Jean Eichler dezvolta ideea nivelului subcuantic, potrivit căreia materia poate reinvia în alt punct al spaţiului tridimensional. Jean Eichler este de părere că, în condiţii excepţionale, centrul subcuantic poate să se „desfacă” local, chiar în universul nostru.

Savanții de la institutul de Chimic Max Plank din Mainz, au descoperit, între Islanda Insulele Feroe, un conţinut anormal de peroxid de azot. Ei sunt de părere că oceanele au un fel de metabolism care ar putea da naştere unui lanţ de reacţii chimice în legătură cu degradarea organică.

Acest proces chimic s-ar părea că este mai intens Oceanul Atlantic, adică locul paralelei 30 şi totodată al vestitei mări a Sargaselor.